Przeglądarka plików ZM4
atari8.eu - czas na zabawę!
Opublikowano w przez Atari Fan
Poniżej kod kolejnej przeglądarki plików. VIEWZM4 służy do podglądu plików graficznych utworzonych przy pomocy bardzo przyjemnego programu ZOOM-4 Graphics Editor.
Jak w poprzednich przeglądarkach można (i zachęcam) w pliku RUNEXT.CFG dodać skojarzenie typu pliku z przeglądarką. W podanym niżej przykładzie przeglądarka została umieszczona w folderze A:\DOS. Pliki ZG4 to nieskompresowane dane obrazu o rozdzielczości 64×64 punkty w 16 odcieniach szarości. Poniżej przykładowy kod przeglądarki:
RUNEXT.CFG:
ZG4,A:\DOS\VIEWZG4.COM
;ZM4 VIEWER, ATARIFAN, 210405
;wersja 1
;wersja 1
Byte
DMACTLS=$022F,
COLPF1S =$02C5,
COLPF2S =$02C6,
COLBAKS=$02C8,
KBCODES=$02FC,
ICCMD =$0362
Card
X,Y,BUF=10,EKR=88,
ICBUFA =$0364,
ICBUFL =$0368
Char Array F(15),P=0
Proc ZM4_VIEWER()
Graphics(9)
DMACTLS=0 ;wyłącz ekran
;obróbka wiersza poleceń
X=BUF+$3F DO X==+1 IF P(X)=$20 THEN EXIT FI OD
X==+1 Y=X DO Y==+1 IF P(Y)=$9B THEN EXIT FI OD
Y=Y-X F(0)=Y+2 MOVEBLOCK(F+3,X,Y) F(1)=$44 F(2)=$3A
;wczytaj plik ZM4
X=2 Close(X) Open(X,F,4,0) ICCMD=7
EKR==+1244 ;centrowanie obrazu
For Y=EKR TO EKR+5080 Step 80
Do
ICBUFA=Y ICBUFL=32
[$AD X $0A$0A$0A$0A$AA$20$56$E4]
Moveblock(Y+40,Y,32)
Od
Close(X)
DMACTLS=34 ;włącz ekran
KBCODES=255 While KBCODES=255 Do Od KBCODES=255
Graphics(0) ;przywróć ekran
[$6C$0A$00] ;powrót do SDX
Biblioteka: