Generator mapy
W kontekście wątku na forum atarionline.pl generator map w wersji Action!
Mapa z krokiem rysowania K=1
Mapa z krokiem rysowania K=2
;generator mapy, AtariFan, 210227
BYTE X,Y,K,R,
KEY=$02FC,
COLPF0S =$02C4,
COLPF1S =$02C5,
COLPF2S =$02C6
PROC MAIN()
GRAPHICS(31)
COLOR=1
COLPF0S=$B4
COLPF1S=$C8
COLPF2S=$DA
K=2 ; krok rysowania mapy
X=79 Y=95
KEY=255
WHILE KEY=255
DO
R=RAND(5)
IF R=1 THEN X==-K FI
IF R=2 THEN X==+K FI
IF R=3 THEN Y==-K FI
IF R=4 THEN Y==+K FI
IF X<0 OR X>159 THEN X=RAND(159) COLOR=RAND(4) FI
IF Y<0 OR Y>191 THEN Y=RAND(191) COLOR=RAND(4) FI
PLOT(X,Y)
OD
RETURN
W powyższym kodzie nie ma za wiele procedur bibliotecznych, ale można go jeszcze zoptymalizować rezygnując prawie zupełnie z funkcji bibliotecznych.
Biblioteka:
-
- program MAPA do pobrania stąd
START, SELECT – zmiana kroku K, OPTION – czyszczenie ekranu, dowolny klawisz – powrót do DOS
- program MAPA do pobrania stąd