atari8.eu - czas na zabawę!Opublikowano w przez Atari Fan
Format pliku graficznego MIC zapisuje obraz o rozdzielczości 160×192 punkty w 4 kolorach.
Struktura pliku jest dosyć prosta: – początek danych to obszar obrazu – 192 linie po 40 bajtów – kolejne 4 bajty to wartości kolorów wpisywane kolejno w rejestry 712, 709, 710, 711.
0 GRAPHICS 15+16 1 OPEN #1,4,0,”D:OBRAZ.MIC” 2 BGET #1,DPEEK(88),7680: BGET #1,712,1: BGET #1,709,3 3 CLOSE #1: GET K
Jeśli nie chcemy widzieć czytywanego obrazu można na czas wczytywania wyłączyć ekran:
0 GRAPHICS 15+16: POKE 559,0 3 CLOSE #1: POKE 559,34: GET K
lub przed załadowaniem obrazu wstępnie ustawić kolory np. na czerń: